1. Hem
  2. keyboard_arrow_right Nyheter
  3. keyboard_arrow_right redo för praktik på malta

Denna nyhet är äldre än sex månader och är kanske inte aktuell längre.

redo för praktik på malta

Nu har 16 förväntansfulla elever som ska få göra praktik på Malta fått sina sista instruktioner inför resan. På söndag bär det iväg till Gozo, en liten ö strax norr om Maltas huvudö.

- Det ska bli kul att få vara utomlands och få känna på en annan kultur. Det är inte alla som får en sån här möjlighet så man får ta vara på tiden, säger Emma Sandén som ska ha sin praktik på en skola för barn i sexårsåldern.

Fem veckors praktik

Det är tredjeårselever från Barn- och fritidsprogrammet, Handel- och administration, och El- och energiprogrammet som ska göra sin fem veckor långa APL-praktik på Gozo. Några av arbetsplatserna är livsmedelsaffär, hotell, skolor, klädaffär och gym. Eleverna kommer att få bo tillsammans i lägenheter och får själva sköta matlagning och andra vardagsbestyr.

- Det ska blir roligt att få bo ihop med skolkamraterna. Vi kommer att få lära oss mycket om varandra, säger Simon Hultén från El- och energiprogrammet som ska få jobba med elen på en hotellrenovering.

Erasmusprojekt

Projektet är finansierat av Erasmus+ och är ett återkommande projekt för sistaårseleverna på Hulebäcks alla yrkesprogram.

Det är tredje gången Hulebäcks elever får göra sin praktik på Malta och det är första gången elever från elprogrammet är med.

Nyhetsblad

Emma Sandén på barn och fritid ska praktisera på en skola. Simon Hultén på elprogrammet ska praktisera på en hotellrenovering.

Senast ändrad